Категорије

петак, 17. фебруар 2017.

ДАРИНКА ЈЕВРИЋ, Дечанска звона или светковина срца


Ћутим
вјековима ћутим твоје име
слутим како ми послије киша болујеш косу
и како од лелека звона занијемим и ослијепим потом

и ни молитве не разумијем
кад падам у бездан за твојим челом

због тебе кћери јерусалимске
све чедне а удове јесу
и утве златокриле рањавају паучину
снивају
како ти из образа кљују вино
и круне од руку дукате од чиста злата
невјестинске
чемерне кад у невакат дођу

руке ми под најдоњи камен дечански гњију
ти светац и помор библијски
ти седми светогорски монах
ти мојих девет југовића и бол царице милице
љепота
што је не видјеше очи ни цара ни ћесара
нит младе гојковице

походе ли те кћери јерусалимске
љубави
руку само преко бока да ми пребациш
могла бих да цвјетам и бременим сваког прољећа

грло само да ми дахом опалиш
могла бих ја дојити и девет обилића
(леле ако залелечу дечанска звона
па ти се лик са фрескама помути)

а понека птица заборави лијет
остави гору и олтар сања
везиље му украду очи
на превару га преко ријеке преведу жедна
а крв би његова укротила све водопаде свијета

а клијале су под бедемима неке очи
и завидјела ми гојковица
за осјеку што дугујем крви
грешна се дому враћам
са клетвом дечанских звона у ушима

прашћај љубави




Д. Јеврић, Псалам бездомника и друге песме, Панорама, Приштина, 2006. 

Нема коментара:

Постави коментар